tisdag 15 juni 2010

37 ÅR SEN SIST

Tänk att nu har det hänt. Kollade i några papper och såg att sist det hände var 1973 (?).....



....1974 var året som jag började att sommarjobba med bland annat jordgubbsplockning och efter det har det varit sommarjobb eller semester som gällt. De senaste 11 åren har jag jobbat i skolans värld men aldrig haft sommarlov.........



.....men i eftermiddag började mitt sommarlov! Det känns konstigt att vara ledig så länge, ända till 9 augusti. Men det blir nog inga problem att fylla dagarna.

Detta
ska jag göra i sommar:
  • dricka kaffe efter klockan 8 på kvällen.
  • aldrig lägga mej före 10 på kvällen som jag alltid annars gör
  • sätta mej i skuggan och läsa en bok (för visst ska det bli mycket sol?)
  • lösa korsord på altanen
  • plocka fram ett handarbete
  • ligga i hängmattan
  • fiska öring i en bäck (myggen kommer inte vara med den kvällen)
Men visst ska det bli lite annat gjort också som inte alltid är lika kul, men det känns skönt när det är gjort:
  • klyva ved
  • rensa ogräs
  • måla altanen


(men ska jag klättra på stegar som blivit så yr? Får väl satsa på staketet)


Och självklart ska kameran få vara min trogna följeslagare. Har ju återupptäckt glädjen med att fota.



1 kommentar:

Peacerosen sa...

Förlåt att jag inte varit inne och "hälsat på" på länge nu....
Jag har snurrat runt med "själva lifvet" och bytt blogg.
Klicka här på "PEACEROSEN" så hittar du till mej igen! (Om du vill?)

Vilka härliga bilder Du visar och jag måste säja att jag verkligen gillar din "plan" för sommaren!
Låter hur rofyllt och skönt som helst...(:

Jag ska väl göra ungefär detsamma, med ett och annat undantag för plikterna också förstås.

Kram på dej, och var försiktig med stegar!
Jenn....eller blev det nu "Stigbert"?
*flinar åt mitt töntiga "alias"....

Ibland vill man vara lite mer anonym och då var det bara lill-tuppens namn jag kom att tänka på!

Ha de gott!