måndag 21 juni 2010


Ja nu är det sommar och det är långt mellan bloggandet. Dels har jag legat i magsjuka några dagar och dels har vi varit några dagar i stugan och roat oss med detta:





Alfons såg en liten mus som kröp in under vedhögen och genast var han där för att försöka fånga den. Som tur är lyckades han inte. För alla eventuella mus-vänner kan jag berätta att musen smet fram när vi lämnade vedhögen för en kopp kaffe.


Några promenader i skogen har vi hunnit med. Kameran är nästan alltid med för jag HOPPAS ju att få se nåt djur som är större än en mus.



Här undrar jag om det inte är någon dinosaurierest som vi har upptäckt....





Det är så vackert på myrarna. Hoppas på hjortron i år.

Det är mycket hjortronblom men jag hörde att det var -2 grader i natt där vi har stugan. Det ser alltså ut som om man får plocka hjortron i frysen i år igen.....

Inga kommentarer: