måndag 2 augusti 2010

UTMANING



"Den här utmaningen har jag sett på flera ställen på nätet. Just den här hittade jag hos Glitterboden. Tänkte testa den själv nu - o givetvis utmana er som läser detta att publicera den på er blogg! Lämna då en kommentar här med länk till ditt inlägg så jag och fler med mig får läsa vad just du skrev!
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn.
Lycka till!"


1. Vad heter du?: Kerstin

2. Ett ord på fyra bokstäver: Kram

3. Flicknamn: Karin

4. Pojknamn: Kalle

5. Yrke: Kock

6. Färg: Korallröd

7. Klädesplagg: Kavaj

8. Mat: Köttbullar med potatis, sås och lingonsylt, mums va gott!

9. Sak i badrummet:Kam

10. Plats/stad: Köpenhamn

11. En orsak att vara sen: Klockan har stannat

12. Något man skriker:Kom

13. Film:Hjälp jag ser ju nästan aldrig nån film!! "Katt på hett plåttak", visst finns det nån som heter så?

14. Något man dricker: Kaffe förstås!!!

15. Band: Kiss

16. Djur: Katt

17. Gatunamn: Kungsgatan

18. Bil: KIA

19. Sång: Kom, kom, kom

20. Känd person: Karlsson på taket ;=)

2 kommentarer:

Peacerosen sa...

Nu har jag också gjort utmaningen!

Bra tidsfördriv när man inget har att göra...Hehe!!

Tack för din fina kommentar hos mej förresten.
Ja, tänk vad blommor kan få en att både glädjas och minnas. Härligt med din clivia!


http://peacerosen.blogspot.com/2010/08/utmaningsdax.html

Kram, Jenny

AnnCathrine sa...

Kul att du nappade på utmaningen, och himla bra ord du kom på!
Kram, kaffe och katt - helt suveränt, jag önskar mitt namn börjat på K... ;-)

Jag kommer att lägga ut en till, liknande, utmaning senare. Hoppas du "hakar på" den oxå.

Ha det gott!