onsdag 18 augusti 2010

VILKEN HÄRLIG TUR!



Igår gjorde vi det!


Vi har pratat om det av och till i sommar....


.... men igår kväll blev det äntligen av.


Beväpnade med fiskespö, gummistövlar, extra krok och lina och numera även kameran, for vi ut på sjön för att fiska abborre.




Det var ju självklart att Alfons skulle följa med.



"En hel sjö med vatten men jag får inte bada" verkar han tänka.




Det är så rofyllt att sitta där och titta på flötet. Först några små gupp på ytan när mörten smakar på masken.

Men sen hände det. Abborrarna vaknade till liv och då blev det kraftiga dykningar för flötet.




Tiden försvann när vi satt där. "Bara lite till". Jag blir nästan lite förvånad när jag ser upp mot himlen och ser att solen har krypit ner bakom bergen.





Dagens fångst blev 16 fina abborrar.

Och tro´t den som vill. Den största slet sej när jag nästan hade den uppe!!


2 kommentarer:

KarinW sa...

Vad mysigt att meta, varför gör aldrig jag det? Gjorde ju det hela somrarna när jag var liten.....Ha en skön fortsättning på helgen, kram Karin

Jenny sa...

Åhhhhh.....kommer knappt på vad jag ska skriva för jag bara NJUTER av Dina bilder!!

Den med spöet i solnedgången var ju helt magisk..

Och vilken fångst det blev!
Gott med nyfiskat. Smakar ju så mycket bättre, och dessutom om man själv dragit upp!

Jag har bytt blogg och kallar mej nu "J:son" här i bloggvärlden.
Hoppas Du vill fortsätta titta in lite då och då?
Välkommen!

Ha en fin söndag och glöm inte kameran!
Du tar underbara bilder!

Kram, Jenny (numera J:son)