fredag 24 september 2010

ETT LITET FISKRECEPT



Jag är absolut ingen matbloggare. Kan inte knäppa några fina och aptitretande foton på läcker mat och har jättesvårt att veta hur mycket jag egentligen använder när jag lagar mat "på en spik". Men nu vill jag i all fall försöka att dela med mej av ett recept för jag gjorde en god fiskgryta igår. Dessutom var den jättelätt och gick snabbt att göra. Ungefär så här gjorde jag:

Min snabba fiskgryta

Skala och skiva 1-2 morötter
Koka morötterna i
2 dl vatten
1 dl vitt matlagningsvin
1 fiskbuljongtärning
lite salt

När morötterna börjar bli "al dente" la jag i

½ skivad purjolök
1 paket fisk, torsk/sej eller liknande eller en påse med fisktärningar

sjudes på svag värme

När fisken var färdig blandade jag i 200 gram mjukost med kräftsmak. Efter ett snabbt uppkok serverade jag med potatis och en grönsallad.

Hoppas att det smakar!

I brist på läcker matbild visar jag hur det såg ut på en av våra fisketurer i sommar.
"Jag har bara regn hos mej"





Trevlig helg!

1 kommentar:

Jenny sa...

Det lät riktigt gott!

Tyvärr tål inte Sonalyckan skaldjur, men man kan kanske byta ut kräftosten mot Philadelphia med örter eller något liknande!

Tack för tips!

Och Dina fiskebilder är MINST lika fina som vilken "matbild" som helst!
Lite fantasi får man väl ha....(:

Ha en fin helg!
Kram, J:son