fredag 15 oktober 2010



Kan ni tänka er sån lyx........


Jag har precis kommit från jobbet och jag hör ljudet av dammsugaren. Sambon kilar omkring med dammsugar´n och här sitter jag framför datorn!!!!!!



Det har blivit alldeles väldigt mycket höst ute och imorse var det första morgonen som jag använde motorvärme och kupévärme till bilen. Till och med lite snö som flyger i luften.



Ikväll blir det IDOL och det blir lite räkor framför TV:n. Känns som om det var länge sen.
Det är så gott att doppa räkorna i saffrans-aioli.

Ett halvt kuvert saffran
lite vitlök,
lite salt
en nypa socker
som blandas med majonnäs allt efter smak.

Köpte saffran idag och höll på att svimma;
37 kronor för 0,5 gram!!!!
Jag tillhör dom som gillar saffran både till bak och mat men det blir ju inte så ofta med dessa priser!

Ha en go´helg för det tänker jag ha!

Inga kommentarer: