måndag 21 mars 2011

VÅRTECKEN DEL 3


I fredags snöade det ungefär en dm och jag trodde att nu skulle det bli omöjligt att se något av vårens framfart.
Men helgen har bjudit på mycket sol så när jag tog kameran med mej på "jakt" hittade jag några hoppfulla tecken.


I somras planterade jag överblivna penséer i rabatten. En tuva har överlevt vintern och på den fanns till och med en liten blomknopp.



Det är mycket snö i rabatten, men där snön tinat har narcisserna börjat kika upp.



Så är det det här med ljuset. Det som kanske är allra mest synbart, än så länge. Jag har fotat fem minuter över 6 på söndagskvällen i tre veckor. Här syns det ganska tydligt vad som hänt:



Och idag när jag for iväg till jobbet flög 3 sångsvanar ovanför vårt hus.

Vill du följa våren; klicka här:



3 kommentarer:

Kicki sa...

Att ljuset återvänder är ett av de bästa vårtecknen enligt mig. Man blir så fylld av energi! :)

AnnCathrine sa...

Vilken skillnad. Ja, det går verkligen fort nu och det är härligt. Man blir piggare och det känns som man hinner mer. Nackdelen skulle väl vara att jag får springa runt och ställa om timrarna till mina fönsterlampor stup i kvarten :-)

Kicki sa...

Man får ta det onda med det goda... :)