lördag 30 juli 2011

STORSJÖYRAN

Idag har vi gjort en sväng till Östersund och Storsjöyran. Vi valde att åka dagtid och strosa lite efter krogstråket. Fint väder, något gott att äta, musik lite varstans och alla är så glada och förväntansfulla.

Vi stannade till för att äta en kolbulle.
Undrar om det kanske är typiskt för Jämtland.
Hela stan är ju full av "surjämtar" och man vågar ju inte säga att man är en "klyktattare".

Det smakade i alla fall gott att sitta i republiken Jemtlands tält och äta kolbulle med lingonsylt på  ett träspån.

Under måltiden var det underhållning (på jamtska) och självaste presidenten Evert Ljusberg satt på sin tron.

Där tog batterierna i kameran slut......

TYPISKT för det fanns så mycket annat att fota också.


2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Typiskt att inte kameran var laddad. Men ni verkar ha haft en trevlig dag.
Kram!

AnnCathrine sa...

Å, så kul. Dit brukade jag fara förut.
Min pappa brukade göra kolbulle till mig för länge sen, mmm vad jag tyckte det var gott. Det var nog vanligt i Västerbotten också och jag tänker att det var nån typisk "skogsarbetarmat"...

Förresten, ska passa på att tipsa om att jag har startat en fotoutmaning på min hemsida, det skulle vara jättekul om du vill vara med. Du kan gå in på http://www.glitterboden.n.nu/temafoto-hang-med och kolla.

Ha det gott!