söndag 4 mars 2012

PRICKIGT

Det har varit lite och så med mitt bloggande den sista tiden. Det är något jag saknar men jag har helt enkelt inte hunnit med. Nu har jag sportlov och jag hoppas att det blir tid till både att fota, att synas här på bloggen och att besöka alla spännande bloggare. 


Det är alltid lika spännande att kika in på FOTOTRISS på lördag morgon för att se vilket tema det är. Den här gången är temat prickigt och jag fick min idé till bidrag när jag satt vid köksbordet och tittade på våra orkidéer. En djupdykning in i blomman och där upptäcker du att det är gott om prickar. 







Andra prickiga bidrag finns hos 

25 kommentarer:

Hélena sa...

Alltid när jag fotar orkidéer med makrot så tänker jag på Alien, de ser lite så ut. Jättefina bilder, även om din Alien ser lite elak ut :-)
Ha det bäst!
Hélena

Lotta sa...

Verkligen fina bilder på pricktemat!

Sara sa...

Fina bilder på vackra blommor! ha en fin söndag! :)

Pysselfarmor sa...

Så vackra macrobilderna, men så ser man litet figurer där som inte ser så snälla ut .....;-))

har saknat dig!

Anki sa...

Orkidéer är fantastiskt vackra och fint prickiga - jättefina macrobilder och jättefin triss!

Anita A sa...

Det ser ut som om det sitter ett litet monster inne i varje orkidé. Snyggt fotat!

Annemor sa...

Orkidétrisseer blir alltid bra.
Nydelig.

Ingalill sa...

Underbara makron :)

Karin W sa...

Häftiga bilder som vanligt Kerstin!
Vad skönt med lov, jag ska vara ledig på torsdag och fredag så det blir en lugn vecka för mig också. Visst är det härligt med sol och ljusa eftermiddagar?
Kram Karin

Me and my dark secrets sa...

Härlig och fin triss. Bra jobbat!

4U2 sa...

Vackert, sista ser ut som en fågel!

Monica S Engell sa...

Ja, jeg fikk også assosiasjoner til en fugl av den nederste! Cool!
:)

SigridfraEnget sa...

Oj! Vilka vackra bilder!

Annie sa...

Den sista bilden var ju läskig! Orkidéen ser ju köttätande ut :-)

Jenny sa...

Jättefin triss!

Elzie sa...

Vilka underbara bilder. Den nedersta ser ju nästan ut som det bodde en liten fågelunge i, haha.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Kerstin,
forsta gangen jag tittar in pa din blogg... och vad glad jag ar att jag hittade hit!
Din blogg ar jattevacker och det ska bli roligt att fa folja Vartecken utmaningen, speciellt som vi flyttar till Medelpad nasta ar fran UK (darav franvaron av prickar...)!
Onskar dig en harlig vecka!
Andriette

Cina sa...

Även jag såg aliens i dina orchideer... Har inte tänkt på det förrut... Måste gå och kolla hos mamma där blommar det för fullt nu..
SNYGG alien blev det iaf.

moa; sa...

Fantastisk sista bild jag gillar svartvitt. Ser nästa ut som en rovfågel mellan bladen!

Marit Johansson sa...

Underbara bilder, jag älskar redigeringen i mitten. Väldigt kreativ triss!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Ja, visst är det spännande att titta in i en orkidé, kreativ triss du bjuder på!

Monica o Jacob sa...

Vackert prickigt;-)))

Fotograf Nathalie Agnekil sa...

Tack! Jag gillar också den bäst, pga färgerna tror jag :)
Jättefina bilder förresten! Älskar den först :)

AnnCathrine sa...

Så tjusigt med en djupdykning ner i en orkidé! Jag har en också men aldrig kikat ner i den, det ska jag göra nästa gång den blommar.

Jannice sa...

Oj, vilka fina bilder!!!