onsdag 26 december 2012

JULFIRANDE


I år bestämde mamma och jag mej för att fira jul på ett annorlunda sätt. Mamma har firat mer än 65 jular tillsammans med pappa och eftersom han inte finns med oss längre ville hon åka bort över julen. Jag började att kolla var vi kunde tänkas åka och mycket snart fastnade jag för ÅreFjällsätra. Det visade sej vara ett MYCKET bra val! O så bra vi har haft det och vilken underbar miljö. Solweig och Urban Widholm som driver Fjällsätra är riktiga eldsjälar och vi har verkligen känt oss väl ompysslade och vi fick ta del av härlig gemenskap

Att inredning är ett stort intresse hos ägarna går inte att ta miste på.



 En välkomnade strut på sängen fylld med godis, ljus som lyser och många inbjudande miljöer att sitta ner i. 







Vi bjöds på kaffe på säng av sjungande barn på julaftonsmorgon. O så gott det smakade med kaffe, pepparkaka och saffransbulle.

Tänk så skönt att få sätta sej vid dukat bord och äta helt underbar mat. 
Middag med 3 och 4 rätter och ett helt underbart julbord.

Snart är det dags för julmat. Min favorit vid julbordet är alltid sill och fisk och här var det inget undantag. Men här var det svårt att välja favoriter bland allt gott. Mina favoriter blev i alla fall  rullströmming med hasselnötter den gravade laxen med gravlaxåsen. Riktiga hitar! Här kände man verkligen av det omtalade lyckliga smakäktenskapet. 

Både midnattsmässa och julotta hoppade jag över men senare på juldagen bjöds vi på resa till Tännforsen. 
När vi lämnade Undersåker var det mulet men när vi kom mot Åre så lättade molnen. Helt magiskt!



och så fick vi även se snöregnbågen, halofenomen.
Tännforsen är magiskt på sommaren och på vintern kändes den helt överväldigande. Forsande vatten och häftiga isformationer. 




Ja nu finns det mycket gott att se tillbaka på. En underbar julhelg på Fjällsätra i Undersåker.




2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vilka härliga dagar ni haft, skönt att få allt serverat och slippa bort från allt "jobb".
Jag önskar dig en god fortsättning på julen.

Jannice sa...

Verkar hur mysigt som helst! =)