söndag 20 januari 2013

NÅGOT SOM LIGGER MEJ VARMT OM HJÄRTAT


Temat i fototriss denna vecka tycker jag är lite klurigt. Att tänka kring vad som ligger mej varmt om hjärtat är inte helt lätt. Det finns ju SÅ mycket. Men mina tankar kommer hela tiden tillbaka till naturen, det stora och det lilla i naturen. Jag har provat några år att bo i städer men jag känner att jag mår bäst när jag har nära till naturen. Oavsett vilken årstid det är. 


Att få vara nära naturen. Krypa omkring med kameran för att komma nära. 
Kanske plocka lite svamp 
eller bär

eller njuta av storslagen natur. Gärna i fjällen. 

I fototriss denna vecka är det också en tävling i samarbete med Ving.
 
Att få uppleva naturen i Kenya skulle vara en dröm. Kanske kan den nån gång bli uppfylld. 

14 kommentarer:

Gunvor sa...

Underbara naturbilder! Vackra som vykort!

Ingalill sa...

Underbara bilder :)

Åke sa...

Att vara ute i naturen har sina tjusiga stunder, vare sig det är till fjälls eller på havet :) Trevliga bilder på temat :)

kaxi sa...

Fin triss av storslagen natur och dess skafferi. Svampbilden är riktigt snyggt skuren!

Elisabeth sa...

Fina bilder =)

Anni sa...

Nog är det så de flesta svenskar och nordbor känner? Att naturen är viktig för oss. Ditt sista foto är magiskt vackert. Så liten människan är på jorden och så mycket hon kan förstöra ...

Jenny sa...

Vackert! Fastnade framför allt för bild 2. Förstår att du gillar att bo där. :)

Leena sa...

Håller helt med dig! Naturen är viktig! Mittenbilden är så underbar, jag känner smaken av hjortron genom skärmen!

Misswhatsit sa...

Underbara bilder! Naturen är härlig och bjuder på många fina upplevelser.

Tantkalle sa...

Vackra bilder i din fina naturtriss!

Jah Hollis sa...

Fin triss du satt samman. Hjortronet ser läckert ut.

Annie sa...

Åh, underbara bilder!!

Anna H sa...

Verkligen underbara bildet!

Anonym sa...

Hjortronen får vara nära mitt hjärta, om jag kunde hitta dem.