söndag 16 augusti 2009

SENSOMMARHELG

Har nyss kommit hem från några dagar i stugan. Det är så härligt att vara där! Jag känner att jag är helt avslappnad när jag kommer dit, jag liksom "landar" i mej själv. Allt är så tyst och lugnt, några fåglar som kvittrar, det knastrar i vedspisen när vi eldar, ingenting stjäl min tid och ändå kan man ha fullt upp att göra. I helgen har vi hunnit med så mycket....
....lugna promenader i skogen och självklart hittar Alfons en liten "plaskdamm" som han kan bada i. Det är inte många gånger i sommar han kommit torr hem efter promenaden. Våt antingen efter regn eller bad...

I sommar har vi börjat att måla om altanen och jag passade på att dra några penseldrag i helgen. Det är mycket snickarglädje så den blir nog inte färdig i år. Dessutom är jag inte så förtjust i att balansera på stegar så det gäller att ha tungan rätt i munnen och full koncentration. Men jag tycker att det är kuuuul att måla! Även håret fick lite vitfärg. Få se vad frissan säger imorgon om min nya färg...

Sen har vi roat oss med auktion och bygdespel i Ramsjö. Det blev många skratt och det var en charmig föreställning av amatörteatern i byn. Helt fantastiskt gjort av alla som var med! Mycket folk var det som kom. Över 100 pers. Inte illa i en så liten by. Och tur med vädret hade vi också.

3 kommentarer:

KarinW sa...

Aha visste inte att du hade målartalanger och fint blir det! Själv har jag målat en knutbräda på huset-86 och en liten bit av altanräcket -08, inte illa va?

Marcus sa...

AAAhhhhh auktion i Ramsjö är ju en höjdare, gjorde ni något fynd? En till SJ-lampa kanske =)

Kerstin: sa...

Marcus: Javisst är det fantastiskt med auktion i Ramsjö :-) Kom hem nästa helg för då är det en ny:-)