måndag 3 augusti 2009

UNDERBARA AVKROKAR...

...är ju slogan för min kommun. Idag har jag tagit en cykeltur i en av de underbara avkrokarna. Åsjöberget är ett måste för mej varje sommar. Jag tror att jag varit där minst en gång varje sommar. Cykeln fick jag parkera och det är 600 meter att gå upp till bergets topp.

När jag kommit upp på berget är det så skönt att sitta där, se på utsikten och långt därnere höra Ljungan brusa. Idag var det dessutom helt myggfritt!!!

Lite fika hade jag med i cykelkorgen. Det gör ju utflykten ännu bättre. Jag slog mej ner i närheten av "mossmattan".
Det här ett riktigt smultronställe för mej. Idag var det ett smultronställe i dubbel bemärkelse. På vägen upp hittade jag smultron, hallon och blåbär. Det är såå gott!




1 kommentar:

KarinW sa...

Mysigt ställe det där som du visat mig! Det var väl snällt av mig att börja jobba så du fick det soligt på ditt berg?! Nejdå inget synd om mig, började jobba tidigt och du vet väl hur det är med raska pigor?!