tisdag 25 augusti 2009

YIPIIE!!!

Härliga dag! Jag tror jag måste fira! Varför? Bilen har återigen klarat besiktningen!! Det är lika nervöst varje år eftersom jag har en 17 år gammal bil. Jag liksom ser tusenlapparna fladdra iväg över svåra och dyra fel de kommer att hitta på besiktningen. Och jag som måste ha bilen varje dag till jobbet.. . Jag tror jag måste gå i "besiktningsterapi" för jag åker inte gärna dit med bilen. "Någon" får alltid offra sej och det gör han nog så gärna....Tack snälla!!! Nu är det bara att tuta och köra.....


Men nu var det länge sen jag skrev nåt på bloggen. Kan det bero på att jag har börjat jobba? Mycket att sätt sej in i på nytt jobb och datorn har inte haft första tjing när jag kommit hem. Då är det så skönt att släppa allt och sätta sej med en bra bok. Just nu är det "Tyskungen" av Camilla Läckberg. Jag tycker att hon skriver så bra! Synd att jag har läst alla nu! (läste Sjöjungfrun för tidigt) Men det kommer kanske fler.

6 kommentarer:

Henrik Winzell sa...

Ring mig om du vill ha bra priser på reservdelar... ;)

Kerstin: sa...

Tach Henrik! Det ska jag komma ihåg men jag hoppas att det dröjer....:)

KarinW sa...

Du har iaf varit med bilen på besiktning och det är mer än jag gjort, jag vägrar! Kom precis hem från en så rolig spelning och nu ska jag krypa till kojs och läsa en stund. (börjar få ont i halsen!)Ska försöka komma igång med lite böcker och nu är det en deckare i de lugnaste vatten av Viveca Sten.
Ha det fint och vi ses på fredag!
Kram Karin

Marie W sa...

Grattis! Nu kan du köra ett år till.
Jag är väldigt pigg när jag kommer hem från jobbet :) Kan det bero på att jag just börjat när jag ska sluta!? Halvtid, går fort. Jag stormtrivs med de små gulliga barnen. Åh vad söta de är och goa och kramiga! Innan jag åker på jobbet väver jag och lyssnar på Aino Trosells En gränslös kärlekshistoria. Det gäller att njuta så länge det varar.
Kramar från Marie

Ing-Mari sa...

Hej. Hoppas det går bra på ditt nya jobb. Mitten på september kommer en ny bok av Camilla Läckberg som heter "Fyrvaktaren" och den måste jag bara ha. Jag har läst alla och tycker dom är toppen

Kerstin: sa...

Karin: Jag har ställt mej i kö på biblioteket på den boken. Hoppas att den är bra.
Marie: Vad kul att du trivs! Låter underbart med att hinna väva och läsa innan du far till jobbet! Blir lite avundsjuk....
Ing-Marie: Jag trivs bra på jobbet men visst saknar man det gamla också... Va kul att det kommer en ny Läckberg i höst. Något att se fram emot!