fredag 25 september 2009

FREDAGSMYS???



Fredag och arbetsveckan är slut och även jag känner mej ganska slut. Men jag vet ett bra sätt att trolla bort fredagströtthet på. Stövlar, korg, god vän och ett bra svampställe och så är all fredagströtthet borta! Enkelt va? Vi plockade och pratade och mitt i en mening så kunde det komma ett "ojojoj". Då hade vi upptäckt en ny "svampfamilj". Korgen fylldes och vi for hem. När jag kom hem händer det nåt konstigt: Så fort jag tar fram kniven för att rensa kommer den! Fredagströttheten! Det går inte att rensa, jag vill inte! Känner mej som en trotsig treåring. Men det finns bot.
I mitt fall heter medicinen en dubbel espresso macchiato och en skål med smågodis (har visst glömt GI!) Effektivt i alla fall för två timmar senare var svampkorgen tom och alla svamp ligger på tork. Härligt och godare medicin finns väl inte!

1 kommentar:

KarinW sa...

Ja du en helt superbra fredagseftermiddag! Godiset åt inte jag förrän på lördagen du vet väl att det är den rätta godisdagen, ha ha