torsdag 8 oktober 2009

TACK

Då var det dags att summera dagen. När jag för några år sen var sjukskriven under en period köpte jag en bok. Alldeles tom på ord var den men framsidan var vacker. Nu håller jag på att fylla boken med vackra ord. Tacksamma ord. Det finns ju så mycket att vara tacksam över och vi tar nog mycket för givet. Solen som skiner, bilen som startar, ett leende, ett hej, ett telefonsamtal, vänner som vill hjälpa, bäcken som porlar eller fågeln som kvittrar. Ja listan kan göras lång. För mej har det varit oerhört viktigt att tänka och skriva ner dessa tacksamma ord innan jag somnar. Och jag lovar: har jag någon deppig dag så räcker det att läsa i boken och deppet går över och jag sitter och ler för mej själv:) Nu ska jag snart krypa till kojs men först ska jag plocka fram boken och skriva en eller två meningar. Ikväll skriver jag nog: TACK för en underbart vacker höstdag.

Skickar en ros till er alla!

God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka kloka tankar och ord!
Tack för rosen!

Ruthan