söndag 11 oktober 2009

CHOOOKLAAAD!!!!!!

Jag är inte så förtjust i efterrätter men ibland kan jag bli så sugen. Speciellt om det rör sej om choklad. Igår blev jag sugen på nåt gott efter maten och då hittade jag igen ett recept på chokladmousse.

CHOKLADMOUSSE 6-8 pers

125 gr mörk choklad med kakaohalt 60-72%
4 äggulor
½ dl fruktsocker
3 dl vispgrädde

Bryt chokladen och smält den i vattenbad. (jag fuskar och kör den i mikron) Vispa äggulor och fruktsocker så det blir luftigt. Vispa grädden i en annan skål. Häll chokladen i äggvispet och blanda väl. Vänd i grädden i choklad/äggsmeten. Ställ moussen svalt någon timme före servering.

Nu ska jag ta på mej ett par bra skor och varm tröja för vi ska gå till Tjärnmyråsstugan. Termometern visar på minus 1,5 grader men solen börjar komma fram så det blir nog en fin dag.

Inga kommentarer: