torsdag 17 december 2009

JULSTÖK

Dagarna på jobbet försvinner med raketfart. Bara en dag kvar till att jullovet börjar. Vart har höstterminen tagit vägen???
Igår var det traditionell julsång med musikskolans tomteorkester. Heja musikskolan! Ni gör verkligen ett kanonjobb åt våran kommun! Julkänslorna vaknar när orkestern drar igång och vi får sjunga med. Vilken härlig allsång det blir!!
Idag har vi julpysslat med barnen. Inte den roligaste dagen på året tycker jag. Är nog lite smått allergisk mot flörtkulor men vi har använt dom idag och fått ett fint resultat tycker jag.
Imorgon blir det ringlekar och även då med hjälp från musikskolan. Härligt att dansa in julen med alla barnen på skolan. Självklart blir sista dansen allas favorit: "En riktigt bussig svärmor vill jag ha!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snyft...jag saknade juldansen och den bussiga svärmoderna alldeles jättemycket när jag läste ditt inlägg!!! Kram till er alla! :)/Anna E

KarinW sa...

Håller med Anna!
Ha ha vad kul att du fått hålla på med flirtkulor som du älskar!Du känner ju mig och pyssel kommer långt ner på min lista också. Min mp-3 är försenad men den kommer till veckan, orkar du med mig då?

Kerstin: sa...

Javisst är det en fin jultradition att dansa in julen!!! Glad att det blev så i år också.
Kram tillbaka till dej Anna!
Karin: Självklart orkar jag med dej till veckan! Ser fram emot att du kommer hit till mitt "stök". En salig blandning av flyttning och julförberedelser:-)