tisdag 15 december 2009

TALBOKSTIPS



Jag älskar att lyssna till talböcker. I våras fick jag en "ny kärlek" till en serie böcker av Catharina Ingelman-Sundberg. Hon skriver om en mycket stark personlighet som levde i slutet av 1300-talet. Kvinnan heter Anne Persdotter och levde i bla Stockholm. Det som gör böckerna extra bra är att författaren är historiker så förhoppningsvis finns det kanske lite sanning i vissa beskrivningar. Nu har jag lagt in den tredje boken "Befriad" i min mp3.
Konstigt egentligen. För 2 år sen visste jag knappt vad en mp3 var och nu kan jag inte vara utan den.

Nej nu ska jag ut i snösvängen. För att göra snöskottningen lite roligare tar jag med mej mp3 och lyssnar på Katarina Ewerlöfs fantastiska uppläsning. Då går det nog som dans att skotta.

2 kommentarer:

KarinW sa...

Vila tills jag kommer sättande med min Mp-3 och du ska lära upp mig!Det kommer att ta tiiiiiid!
Trevlig dag hos er idag men synd att det inte blev någon prattid.Fick små tårar i ögonen till och ifrån av musiken och alla barnen och alla fröknarna, ja du förstår väl.
Kram kram nu ska jag hoppa i säng

Kerstin: sa...

Karin: Visst var det härligt med konserten! Vi får träffas å surra nåt och jag ser fram emot när du kommer med din mp3. Vi får slå ihop våra kloka huvuden så kan vi säkert få dit nån bok.