torsdag 25 februari 2010

BOKREA

Tänk vilken tur att jag har haft loppis och har blivit av med en hel del böcker. Idag börjar ju nämligen julafton nummer 2: bokrean! Bokhyllan har varit överfull i flera år men efter att ha blivit av med många böcker kunde jag ju satsa på att fylla upp de tomma hålen. Jag har nog nån konstig läggning för jag köper inte bara böcker för att de verkar vara spännande eller intressanta. Jag kan köpa en bok för att den ser vacker ut eller känns bra att hålla i.
Såg på vädret att det väntas snö i helgen så då får jag väl satsa på läshörnan.......






.....efter att jag bakat surdegsbröd. Känner mej stolt över att jag tog tag i detta med surdeg. Till helgen har den vuxit färdigt och jag ska försöka baka ett gott bröd. Fått en del tips om bra sidor men fastnade för det här receptet.

1 kommentar:

Mona sa...

Ja, herreminje säger då bara det att TUR att jag varit borta en hel vecka så jag missat bokrea-början. För jag vet inte om det blir skilsmässa här hemma om jag kommer hem med mer böcker. MEN jag berättar i smyga att *sssccchhh* jag kommer nog smita ner en stund i morgon och spana in "resterna".