torsdag 18 februari 2010

På vardagarna blir det alldeles för lite tid och ork till att läsa. (Speciellt nu när det är OS.)Trots det håller jag på med två böcker. Jag är ju lite knasig som gärna vill ha en pappersbok och en talbok på gång. Innan jag somnar och innan jag kliver upp på morgonen (vaknar oftast lite för tidigt) lyssnar jag gärna en stund på en bra bok. Just nu är det Catarina Ingelman-Sundbergs Vikingablot som jag lyssnar på. Det är så fascinerande att följa hennes personer och hur de kunde tänkas leva i Birka på 1000-talet.
Som pappersbok håller jag på med något i nutid. Det är den fjärde boken av Jonas Moström, Rymd utan stjärnor. Det är lite extra kul att läsa eftersom han skriver deckare i Sundsvallsmiljö. Hemmatrakter med andra ord.
Lite kaffe är ju alltid gott att dricka under tiden jag läser. Här väntar en härlig kopp Caffè latte macciato med ett litet tryck på chokladsåstuben som pricken över I.

Inga kommentarer: