tisdag 20 juli 2010

DATATID IGEN

Nu har jag varit datafri ganska många dagar. Inget bloggande för egen del, inte kikat in hos andra, inget surfande alls faktiskt. Bara njutit av sommarledighet. Men nu har det vänt.
.
.
För
.
.
.
.
.
i våras köpte jag en scanner som kan scanna diabilder. Jag har inte börjat tidigare, kanske för att jag förstod att detta kommer att ta tid. Och oj oj vad tiden flyger iväg. Gamla minnen poppar upp som svampar ur jorden. "Hahaha" och "ojojoj" och "hemska tider" och "nämen titta" flyger ur mej hela tiden. Knappt att jag kunde slita mej för att se på "Morden i Midsommer" och "Allsång på Skansen" fick klara sej helt utan mej. Det går ju att höja volymen på TV:n förstås.

Jag började med att låna några gamla diabilder av min mamma och pappa. Jag vet att det finns flera "godbitar" från semestrar på 60-talet mm men nu har jag börjat att scanna mina gamla bilder. Undrar just när lampan släcks här i natt?????

Här kommer ett litet smakprov på min egen utveckling.







Inga kommentarer: