onsdag 29 december 2010

GRÅVÄDERSDAG






Nu sitter vi här framför varsin dator, sambon och jag, och kraxar, nyser och snörvlar. Ganska typiskt att när man är ledig så blir man förkyld.
Tur att jag har massor av diabilder som ska scannas. Det är så kul! Det är så många gamla minnen som dyker upp;
människor som har betytt mycket för mej och några av dom finns inte längre,
familj, släkt och vänner som har samlats till både vardag och fest.

Och nog syns det att tiderna förändras...........



Det känns som om det aldrig blir ljust ute idag. En riktig gråvädersdag. Jag har suttit i snart en timme och funderat på om jag ska ta en liten promenad. Lite friskluft skadar ju aldrig.
Fåglarna är i alla fall hungriga och det är full fart vid matbordet.













Må så gott!

1 kommentar:

Lady Gaggig sa...

Gamla bilder väcker många minnen till liv.
Det är inte utan att man ibland undrar vad man skulle gjort utan alla sina "foto-skatter"!

Året som gått för min del har varit ganska tungt, med sorg och saknad efter nära och kära...så min blogg väljer jag nu att släcka ner....MEN.....

I dag har jag öppnat en alldeles sprillans ny blogg, och skulle förstås bli jätteglad om du ville fortsätta hälsa på där?
Det har blivit lite täta bloggbyten för min del. En del av fri vilja, och något pga ovälkommet besök....
Och jag ber om ursäkt om detta nu medför lite extrajobb.

Men "Årstider" kan du nu radera från din lista, och gärna lägga till denna:

http://bakgrundsbyterskan.blogspot.com/

Krya nu på Dej och så hoppas vi på ett BRA ÅR för alla 2011!!

Kram, Jenny