söndag 26 december 2010

NOSTALGITRIPP


Idag har jag gjort en riktig nostalgitripp. Jag har suttit vid datorn en stor del av dagen och scannat in
gamla diabilder. Hur kul som helst och timmarna bara försvinner. Vad glad jag är över att min pappa också har haft ett fotointresse, för nu finns det ju lite bilder att kolla på. Det intresset har nog färgat av sej på mina syskon för vi gillar alla att ta kort.

Kolla här: Så här såg jag ut på min första semester.Knappt 6 månader åkte vi till Norge i vår lilla folkvagnsbubbla. Färgen är dålig men det har ju gått några år sen bilden togs. (Hur många avslöjar jag inte men vi fick i alla fall byta sida när vi körde in i Norge) På den resan fick jag min första tand och höll visst en hel campingplats vaken med mitt skrik.



Det här fotot älskar jag. Jag leker med min allra bästis en skön sommardag vid Vojen, vår badplats. Vi verkar vara ganska ensamma så det var väl inte så varmt i vattnet kan man tro. Det här fotot har nån av mina syskon smygfotat tror jag.



Nu ska jag visa er min absoluta favorit:



Mamma, morfar och jag är ute på sjön. Jag är nog lite rädd men samtidigt känns det tryggt att ha både mamma och morfar att hålla i. Nån vecka efter det här tillfället dog morfar i en hjärnblödning.

Sen har vi min första kärlek som såg ut så här:






Oj då, det gick visst inte att föra över den bilden! ;=)

Nu säger jag god natt!
Imorgon ska jag parkera vid datorn och nya bilder ska scannas.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, va roligt med gamla foto!!
Jag har också en stor SKATT som jag ärvde när min Mor dog förra året.
Än har jag inte orkat titta på alla- det är lite nära inpå....men en dag!!

Det sista kortet på Dej, Din Mamma och Morfar är ju bara helt underbart!!

Kram och ha en fortsatt fin vecka!
Jenny

Anna tassar in.. sa...

Meeeeeeeeeen himmel så makalöst charmigt..rena Madicken...jag tror minsann du är en liten Madicken..underbart..

KarinW sa...

Ha ha där blev vi lurade på första kärleken minsann! Men vilken fantastisk bild när ni sitter i båten....helt otroligt och du i lilla babyliften...
Tack för fina julkortet och ha ett riktigt Gott Nytt År!
Kram kram och jag slår en plingeling imorgon