torsdag 3 mars 2011

HOPP

På somrarna brukar vi ganska ofta göra små "stökresor" och HOPPas att vi ska se nåt djur efter vägen. Drömmen är ju förstås att få syn på en björn. Alfons vill gärna ha första parkett och spanar ut genom i fönstret i HOPP om att se nåt som rör sej.



Ja det var min tolkning på temat som Sinneskatten har gett oss denna vecka. Spännande att kika vidare på alla som också är hoppfulla.


Ha en skön helg!

Nu ser jag verkligen fram emot sportlovet nästa vecka. Oj, vad jag hoppas att det ska bjuda på fint vårvinterväder och sköna skidturer!







17 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Där tycks nu ju ha fått span på något också.
När jag körde bil fram och tillbaka till jobbet under större delen av förra året hoppades jag alltid att det i-n-t-e skulle dyka upp några djur på vägen.

Jah Hollis sa...

Där tycks ni ... ska det ju stå.

Anni sa...

Älgen är onekligen ett jättestort djur jämfört med spanieln!

Anneli - A'la Foto sa...

En vacker vovve och det där spanandet känner jag igen...så tittar jag också när jag är ute och åker! ;O)


Ha en skön fredag!

Skaparglädje sa...

Jag hoppas att du får ett fint sportlov. Fina bilder du visar
//Anne-Lie

Beppan sa...

De där stökresorna känner jag igen. Det blir en hel del så´na här.... Ibland blir det bingo - fast ingen björn hittills, trots färder i björnrika marker.
Förstår Alfons synpunkter! Klar man måste sitta på första parkett. Med säkerhetsbälte???
kul bilder!

Monica o Jacob sa...

Ja älgar är stora djur, vilken liten sötnos som sitter och spanar.
Ha en skön helg;-)

Annelie sa...

Hahahaha, sikken nyfiken liten en!
Härligt!

Ingrid sa...

Vilken liten sötnos på spaning. Tur att inte älgen sprang rakt ut i vägen.

Ha en fin helg!

Pysselfarmor sa...

Alfons är väl för söt där han spanar...och en ljuvlig lada-bild har du där och solens strålar. Hopp om ljus!

Elisabeth sa...

Härlig tolkning och underbart vackra foton! Ha en bra helg och lov!

Bitten sa...

Fin tolkning och härliga bilder!

AnnCathrine sa...

Så vackra bilder! Och Alfons är då för söt där han sitter och spanar :-)
Det är samma här - min största önskan är att få se en björn!! Jag såg faktiskt en björnunge en gång och var tror du jag hade kameran då... jo, i bagaget (för det var så fullt i bilen) och innan jag hade hunnit hämta den så var ju björnungen borta...

Ha en skön helg!

Unknown sa...

Härligt collage!
Hälsningar/SA

Kerstin sa...

Vilken pigg och söt liten rackare som sitter där på första parkett. Härlig tolkning och fina bilder.

KarinW sa...

Ja vi kanske får ta en björnspanartur på vårkanten? Idag hade de lodjursjakt utanför oss här men vi såg bara sökande jägare. 2 stycken hade gått nere i korsningen. Kanske stör dig i veckan och tigger en kopp te?!

greenapplesphotos sa...

Fin tolkning, och fina foton på både älg och vovve.