måndag 9 april 2012

VÅRTECKENUTMANING 6

Nu har det varit ett rejält bakslag på våren och det tror jag har varit över större delen av landet. I början av veckan var jag en riktig optimist och planterade lite penséer till påsk. Nästa natt var det -14 grader och penséerna frös ner. 
Illa!! 
Det är kanske inte alltid så bra att vara optimist...... 

Det känns som om våren står stilla men tittar man ut så ser man att nästan all snö är borta. Men det mest påtagliga just nu tycker jag är ljuset. Igår kväll tog jag en kvällspromenad strax före 8 och solen var fortfarande uppe. Jag älskar när det är ljust på kvällarna! 


Idag tog jag en cykeltur och då såg jag maskrosor som blommade vid en södervägg. 


Kolla fler vårtecken hos

2 kommentarer:

Karin W sa...

Vad du vårspanar Kerstin, måste ta på mig mina spanarögon jag också men snön har iaf smält när vi varit borta! Jag har planterat om tomat och gurkplantor idag och då känns det som lite nära vår. Nu är det väl din tur att ha lov och vila lite, hoppas det blir soligt min vän.
Kram kram

Skaparglädje sa...

Håller med om att våren står still, några maskrosor har inte jag sett ån.
Kram!