fredag 1 januari 2016

NYÅRSAFTON 2015

Nyårsafton..........Den högtid på året som jag tycker bäst om, tillsammans med påsken. Nu är det tid för något nytt och året 2016 känns som ett oskrivet blad. Vad kommer att möta mej, glädje och sorg, utmaningar och tristess, arbete och vila. Spännande och tur att man inget vet i förväg. En härlig nyårskväll hade vi. Temat för nyårsmiddan var "En påminnelse om att vi går mot ljusare tider".
Ånge blommor beställde jag ett blomsterarrangemang med temat: "Vi går mot sol och vår"

Förrätten kallade jag för "Solnedgång över havet" En toast Skagen som jag hittade receptet HÄR

Till huvudrätt åt vi älgkött med två goda såser och efterrätten var en Saffrans-cheesecake.  Jag älskar cheesecake och den här var inget undantag.

Jag önskar alla ett riktigt gott år 2016!

Inga kommentarer: