tisdag 8 september 2009

VARDAGSGLÄDJE!!

Som vanligt var jag jättetrött när jag kom hem från jobbet. Gick till brevlådan och där låg ett lite annorlunda kuvert med avsändaren från min syrra. (Hon är en mycket duktigare kort-och brevskrivare än jag) Jag öppnade och där låg ett litet paket och genast började jag fundera om jag möjligen hade namnsdag idag. Men nej-jag heter ju varken Alma eller Hulda. Öppnade det och där låg en skylt med budskapet: "Systrar och choklad gör livet uthärdligt". En fin skylt med ett gott budskap! Ja visst är det bra med syskon!!
Före middan ringde jag till syrran och vi pratade en stund ....
....och efter middan smakade det bra med bit choklad till cappuccinon. Ja visst är livet bra gott!
Nu ska jag strax gå på en promenad med hunden men först ska jag plocka några liter svarta vinbär. När jag kommer hem efter promenaden blir det saftkokning. En favorit för mej är svartvinbärssaft och mammas hemgjorda skorpor. Det smakar det.....

1 kommentar:

Karin sa...

Men va gulligt och gott också, jag älskar den där mintchokladen!Jag har mina vinbär i frysen men de ska väl kokas så småningom.