söndag 13 december 2009

JAG HADE TÄNKT......

Idag hade jag tänkt ta det lugnt och njuta av luciadagen. Stiga upp tidigt för att se på Lucia på TV, ta en skön promenad och knäppa lite kort, fika lussebulle och pepparkaka, njuta av en skön söndag. Men inget blev det. Jag lyckades för en gång skull sova ända till 8 (skönt). Promenaden blev inställd. Istället tog vi hand om träd och buskar som gått sönder av snön som tyvärr förvunnit. Luciastämning blev det inget av. Istället har jag packat några flyttkartonger för i mellandagarna och efter nyår ska jag flytta. Lite svårt att få julstämning och jag har svårt att prioritera vad som är viktigast - att baka och pyssla eller att packa. Jag vill ju så gärna göra jul en sista gång i min lägenhet. Helgen avslutades i alla fall med skön och härlig sång av Roland Utbult.

Kom ni förresten ihåg hur det såg ut på Lucia ifjol. Tänk va´fort man glömmer......


Inga kommentarer: