söndag 22 maj 2011

PLATTA




Nu har jag nyss kommit hem från en skön försommarhelg i stugan. Idag har vi suttit ute och bara njutit av värmen, fågelkvitter och lugnet. När jag är i stugan är det helt datafritt. Riktigt skönt tycker jag! Men jag kan inte låta bli att använda mobilen för att kika efter vilket tema det är på fototriss. Sen börjar jag fundera och springa runt med kamera.



Den här gången är temat "platta" och jag har hittat 3 olika definitioner av ordet platta:



En kokplatta på den gamla järnspisen.


Fjärilens vingar är platta.


På den här gamla skivspelaren kan det spelas en gammal platta. Kanske Snoddas?

Kolla mer platta bilder hos




9 kommentarer:

Per-Anders sa...

Sköna bilder. Läckert med eldslågan som skymtar i hålet på den översta bilden.

Jah Hollis sa...

Fjärilen i all ära, men mina favoriter är den gamla skivan/skivspelaren och den gammaldags spisplattan.

Anonym sa...

En fin triss enligt temat också.

Anonym sa...

Vilka fina bilder du fick till ute i stugan. Alla har sin charm så jag kan inte välja en favorit. :)
/Bibbi

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Mysigt med spis att elda i och kanske kokar du kaffe på bönor på den oxå.

Pennelina sa...

Så fint! Såg uppdraget, men är inte med även om jag bjuder på fri musik från min senaste PLATTA på bloggen ;-)

Kramar <3<3<3

Barnens Hjältar sa...

Åh det är å fint med gamla ting!!
Jättefin triss! Ha en fortsatt fin söndag!

Kerstin sa...

Vilken fin triss. Jag gillar plattan på den gamla spisen. Sista bilden är också jättebra.

Pysselfarmor sa...

Härliga bilder och jag som är "tokig" i att elda gillar naturligtvis första bilden eftersom jag har en järnspis på gården....
ha en fortsatt skön vecka